Εν συνηθίζω να σχολιάζω άλλους bloggers. Ας κάμουμε μιαν εξαίρεση.
Ο Ίλαντρος, με το ύφος τζαι το ήθος που τον χαρακτηρίζει πάντα, έκαμε παράπονο ότι τα «προοδευτικά» Κυπριακά ιστολόγια (τα εισαγωγικά δικά του) εν εφκήκαν «μπροστάρηδες στον αγώνα για υπεράσπιση της δημοκρατίας στο ταλαιπωρημένο Ιράν» (τα εισαγωγικά δικά μου).
Αφήνω κατά μέρος τη δυσκοιλιότητα που χρωματίζει τα άρθρα του, ο καθένας μας έσιει το στυλ του που γράφει τζαι για να γράφουμε έτσι σημαίνει ικανοποιά μας το αποτέλεσμα. Έσιει όμως δίκαιο, ότι εγώ που σίουρα είμαι στην ομάδα των υποκριτών, εν έγραψα τίποτε για το Ιράν. Αφού ο Ίλαντρος επροτίμησε να φκάλει τα δικά του (να μου επιτρέψει να πιστεύκω ότι εν πολλά αυθαίρετα) συμπεράσματα αντί να ανοίξει καμιά κουβέντα να ακούσει τζαι την άποψη των κατηγορουμένων εννα τα γράψω δαμαί να κάμνουμε παράλληλους μονόλογους.
Για τα γεγονότα νομίζω ότι ψηλά χαμηλά εννα συμφωνούμε ούλλοι. Υπήρξαν εκλογές, ο επίσημος χαμένος αμφισβήτησε το αποτέλεσμα κατηγορώντας την κυβέρνηση για καλπονοθεία, ο κόσμος εφκήκε στους δρόμους για διαδηλώσεις τζαι οι δυνάμεις καταστολής εκάμαν τους άχρηστους (ξύλο, δακρυγόνα, σφαίρες κλπ).
Ο Ίλαντρος, υιοθέτησε την άποψη της μιας πλευράς (τζαι εν μιλώ για τον Μουσάβι, μιλώ για το CNN). Μάλιστα εν προφανές ότι φαίνεται του εξωπραγματικό ότι εν την υιοθετήσαμε ούλλοι, εξού τζαι η υποκρισία μας. Πρέπει να εν επίτηδες που κρύφουμε επειδή στην πραγματικότητα είμαστε υποστηρικτές των θεοκρατικών καθεστώτων.
Εγώ εν μπορώ να πω ότι είμαι σίουρος ακόμα τι παίζεται, τουλάχιστον όι αρκετά για να υποστηρίξω ανοικτά κάποιον, πόσο μάλλον να προσπαθήσω με οποιοδήποτε τρόπο να τον ενισχύσω.
Το Ιράν έσιει μια σύχρονη ιστορία που εχτός αν δεν τη ξέρεις πρέπει να σε κάμνει λίο επιφυλακτικό. Εν μια χώρα που ενώ είσιε εκλέξει δημοκρατικά ένα πρωθυπουργό η Βρεττανία εδιακύρηξε δημόσια ότι πρέπει να ανατραπεί τζαι η CIA έκαμε το αμέσως μετά. Ο τρόπος με τον οποίο ανατράπηκε ήταν πολλά παρόμοιος με την κατάσταση σήμερα, αλλά αντί το CNN ήταν τότε το BBC. Εμένα τούτο μουδιάζει με, τον Ίλαντρο μπορεί να μεν τον πειράζει. Στη θέση του δημοκρατικά εκλελεγμένου εβάλαν τον Σάχη που εγάμησε τη δημοκρατία με τες ευλογίες τους τζαι ήταν μάλιστα αρκετά μαλάκας για να φτάσουμε στο σημείο να κάμει επανάσταση ο Χομεϊνί τζαι να πάει η χώρα τριακόσια χρόνια πίσω. Ο Αχμαντινετζάντ με λίγα λόγια εν στη θέση του επειδή κάποιοι εγαμήσαν τον Μοσαντέκ τζαι τη δημοκρατία το ‘53. Τούτοι εν οι ίδιοι των οποίων την άποψη υιοθετεί σήμερα ο Ίλαντρος χωρίς πολλή σκέψη.
Το δεύτερο πράμα που με ενοχλεί εν ο Μουσάβι. Ο άντρας που ηγείται του κινήματος εν ιστορικά συνυφασμένος με το σύστημα, τη διαφθορά τζαι την καταστολή της δημοκρατίας. Ηγήθηκε μέσω των ΜΜΕ της αποπομπής του δημοκρατικά εκλελεγμένου Προέδρου το ‘81 με την κατηγορία ότι επροσέβαλλε τους κληρικούς (του οποίου οι συνεργάτες εκτελεστήκαν, τζαι οι δημοσιογράφοι που ήταν υπέρ του εφυλακιστήκαν) τζαι έγινε υπουργός της διαδοχικής κυβέρνησης, τζαι πιο ύστερα πρωθυπουργός. Το BBC λαλεί χαρακτηριστικά για την πρωθυπουργία του ότι έμεινε στη μνήμη ως μια κυβέρνση «that did not stand for dissent». Ήταν ο θάνατος του Χομεϊνί που επροκάλεσε την αλλαγή στην εξουσία τζαι τη πτώση του Μουσάβι, τζαι τούτο μπορεί να μεν λαλεί κάτι στον Ίλαντρο, εμένα όμως λαλεί μου. Για να είσαι γιούι του Χομεϊνί μάλλον είσαι μεγάλος μαλάκας.
Έσιει τζαι άλλα, όμως νομίζω το ππόιντ εν τζιαμαί. Είμαι 50-50 για το αν έγινε όντως καλπονοθεία διότι ούτε στον ένα έχω εμπιστοσύνη ούτε στον άλλο. Εν αμφισβητώ ότι ο κόσμος που εφκήκε στους δρόμους θέλει ένα Ιράν καλύτερο τζαι δημοκρατικό. Έχω σοβαρές αμφιβολίες όμως ότι εν το ίδιο πράμα που επιδιώκει τζαι ο Μουσάβι. Εγώ νομίζω θέλει απλά την καρέκλα του Αχμαντινετζάντ, τζαι αν πεθάνουν τζαι καμπόσοι διαδηλωτές για να την πιάσει so be it. Μπορεί να εν τζαι επειδή η δική μας εμπειρία έδειξε ότι το «άλλαξε ο άδρωπος σιόρ» εν παρπατά πολλά.

To the point as usual.
Παρασκευή 03/07/2009 11:25Γιώργο, με αδικείς με τα αυθαίρετα συμπεράσματα για τις απόψεις μου. Αυτό που έγραψα ήταν πολύ απλό: ότι οι ευαισθησίες ορισμένων «προοδευτικών» (δικά μου τα εισαγωγικά) είναι πολύ επιλεκτικές. Το ότι έγινε καλπονοθεία είναι σχεδόν βέβαιο. Αυτό που δεν είναι βέβαιο είναι κατά πόσον η έκταση της ήταν αρκετά μεγάλη ώστε να ανατρέψει το αποτέλεσμα. Το άλλο που είναι βέβαιο είναι ότι το Ιρανικό καθεστώς είναι παρανοϊκό, επικίνδυνο, αντιδημοκρατικό και καταπιεστικό. Αν επιπλέον ήταν και φιλοαμερικανικό, πολύ περισσότεροι Κύπριοι θα έβγαιναν να το καταδικάσουν. Αμφιβάλλω να διαφωνείς με αυτό.
Δεν ξέρω αν ο τρόπος που γράφω είναι «δυσκοίλιος», η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο το έγραψα λίγο στο πόδι για να προκαλέσω κουβέντα. Δεν είμαι τόσο αφελής ώστε να πιστεύω ότι λέει το CNN, ούτε και αμφισβήτησα ποτέ σε κανένα γραφτό μου τις ευθύνες των Αμερικάνων εκεί που τους αναλογούν (όπως στο Ιράν).
Πολλοί ανάμεσά μας με την μεγαλύτερη ευκολία αποκαλούν τους δικούς μας παπάδες «αγιατολλάδες» και «ταλιμπάν», κάτι που ερμηνεύω ως ένδειξη ότι δεν έχουν σε ιδιαίτερη εκτίμηση τους αγιατολλάδες και τους ταλιμπάν. Παρόλα αυτά όμως όταν οι αγιατολλάδες και οι ταλιμπάν βρεθούν σε αντιπαράθεση με τους αμερικανούς, τελικά πάντα φταιν οι αμερικανοί. Είναι πράγματι οι αμερικανοί χειρότεροι από τους ταλιμπάν και τους αγιατολλάδες; Μια άποψη από τον Μίκη Θεοδωράκη είναι εδώ: http://www.politis.com.cy/cgibin/hweb?-A=881488&-V=archivecolumns.
Απολογούμαι που μακρυγόρησα.
Παρασκευή 03/07/2009 13:14@Ίλαντρος
Τζαι εμένα εφάνηκε μου ότι το άρθρο σου εγράφτηκε για να προκαλέσει, αλλά σίουρα όι συζήτηση.
Εγώ δαμαί επροσπάθησα να εξηγήσω τους λόγους που εν υποστηρίζω κάποια πλευρά, τζαι εν λίο διαφορετικοί που το «επειδή δεν είναι οι άτιμοι οι αμερικάνοι που βιάζουν τη δημοκρατία» τζαι το «επειδή δεν είναι οι φασίστες οι εβραίοι που σκοτώνουν αθώους πολίτες». Φυσικά στο σχόλιο σου επανήλθες στη θέση ότι καθοριστικός παράγοντας για κάθε μας κρίση εν ο αντιαμερικανισμός, πράμα που με πείθει ακόμα παραπάνω για το θέμα της δυσκοιλιότητας.
Επί της ουσίας εν αλλάσει τίποτε. Εν έχω εμπιστοσύνη του Μουσάβι ότι επιδιώκει τον εκδημοκρατισμό. Αν εσύ έσιεις καλούς λόγους να τον πιστεύκεις είμαι ανοικτός να τους ακούσω.
Παρασκευή 03/07/2009 15:40«Love him, love him, love him… he’s a liberal»
Παρασκευή 03/07/2009 17:34Ε Στρατή έτυχε να είχα έναν ιρανό καθηγητή για την ιστορία του Ισλάμ του Μαγκρέπ/Οθωμανικής αυτοκράτορίας/ Περσίας. Το ππόιν του ήταν πολλά ενδιαφέρον. Έβαλλεν το πιό γεννικότερον ζήτημαν του μοντερνισμού στον μουσουλμανικό κόσμο. Θκυό περιοχές εξιχωρήσαν: Περσία τζιαι Τουρκία όπου είχαμεν μιαν εξέλιξην που να έφκαιννεν που τα «έσσω» παρόλον που επροσπαθούσεν να μιμηθεί την αστικοδημοκρατίαν της Δύσης με το κράτος έθνος. Ο λόγος είναι ότι σχεδόν ούλλα τα υπόλοιπα μουσουλμανικά κράτη είναι Tribal τζιαι η δύναμη της tribu είναι πολλά μεγαλύττερη που το κράτος έθνος. Τζιαι στες θκυό χώρες που εδεκτήκαν το μοντερνισμόν τζιαι την κοσμικότηταν, η Αμερική έβαλεν σιέριν, στην Τουρκίαν με το βαθύν κράτος (κατ εικόναν του βαθέως κράτους στην Ελλάδαν), στην Περσίαν με τους Σάχηδες. Αυτά που παραθέτεις αρέσκουν μου τζιαι τερκάζουν πολλά με ότι μας ελάλεν ο καθηγητής μας.
Το ενδιαφέρον που έβαλλεν ήταν η κοινωνική δυναμική στην τωρινήν Περσίαν ανεξάρτητα που Μοσαβήδες τζιαι Αρπαχτηνεντζιάδες. Ελάλεν μας ότι πουκάτω που τον φερετζιέν τον κώλον του καθένας ότι θέλει κάμνει τον, φτάνει να μεν αντζίζει τα συφφέροντα αυτών που έχουν την κουτάλαν. Όι πως δεν τους αδιαφέρει ο «νέος άνθρωπος» αλλά δεν μπορούν να ελέξουν την κατάστασην διότι έχει πιό σοβαρά πράματα να ελέγξουν. Σήμερα η κουτάλα επέρασεν στα σιέρκα των κληρικών χωρίς να αλλάξει τίποτε που τον τζιαιρόν του Σάχη εκτός που τα ιεροτελεστικά. Εμίλησες για τα δικά μας. Νομίζω ότι όπως η εκκλησία τζιαι ακόμα τζιαι μέρος του Αγίου Όρους δεν έχει πρόβλημαν να παίξει στο παιχνίδι με τους όρους που παίζουν οι μεγαλοκαρχαρίες, οι εφοπλιστάες, οι ντζογαδόροι τζιαι οι χρηματιστές, οι ντιβέλοππερς, έτσι δεν έχει πρόβλημαν να διαχειριστεί ένας μουλλάς το πετρέλαιο. Τι μουλλάς, τί βασιλιάς.
Για τον καθηγητή μου σε κάποια στιγμή, ούλλον αυτόν το θέατρον πουκάτω που τον τσιουππέν θα γίνει τόσο illegitimate που θα ππέσει όπως έππεσεν όταν εππέσαν τζιαι τα προσχήματα στο ανατολικό μπλογκ. Όχι που έναν άλλον μουλλάν στυλ Nikηfορον ή Σαβήν αλλά που μιαν άλλην δύναμη μοντέρνα που θα εκφράζει τες κοινωνικές δυνάμεις που θα πετάξουν το φερετζιέν τζιαι θα ξουρίσουν το γένιν.
Αν εν αλήθκεια η φωτογραφία που έβαλεν ο Πολίτης Πίττας, επρόσεξες την μαγκιάν που έχουν τα ππουστούθκια που μάχουνται να κρεμμάσουν; (φαίνεται πολλά έντονον για ναν αλήθκεια). Πραγματική gay pride. Αντρισμός που σπάνια βρίσκεις σε εταιρόφιλόφιλος. Παν να πεθάνουν με την κκελλέν ψηλά έστω τζι αν τους αβάλαν κουκκούλλαν. Τζιαι αληθηνή να μεν εν η φωτογραφία, εν πολλά συμβολική. Ο κώλος είναι μεγάλη κοινωνική κινητήρια δύναμη, τζιαι ίσως ναν η πιό επαναστατική περιοχή της Περσίας αυτήν τη στιγμή. Οι τάχατες μετριοπαθής μουλλάδες της Περσίας το μόνον που μπορεί να σκεφτούν είναι πως φκάλουν παραπάνω πολιτικά κέρδη που την στρίναν των νέων στες ενδοφατριακές τους διαμάχες. Η στρίνα των νέων εν έτσι τζιαι αλλιώς επαναστατική, αλλά εν πολλά κρίμαν να χρησιμοποιείται για στότσιν μες τα φουτζιέκκια της εξουσίας είτε μουλλάδες είναι, είται αμερικάνικά συφφέροντα (n’est pas Ιλλανδρε;)
Σόρρι για το σεντόνι
Παρασκευή 03/07/2009 19:37@Aceras Anthropophorum
Παρασκευή 03/07/2009 20:26Συμφωνώ με τον καθηγητή σου, ιδίως στο ότι το Ιράν (τζαι η Τουρκία) έννεν σαν τα άλλα μουσουλμανικά κράτη της μέσης ανατολής. Νομίζω ότι ο πυρήνας της αλλαγής εννα φκει που τα πανεπιστήμια. Το καθεστώς λόγω της σχέσης του με τον δυτικό κόσμο επροώθησε για δεκαετίες την έρευνα τζαι την ανάπτυξη (για υποδομή, στρατιωτικές εφαρμογές, πυρηνικό πρόγραμμα κλπ). Ευτυχώς η παρενέργεια είναι να έσιεις ένα νεαρό πληθυσμό που σκέφτεται που μόνος του τζαι εν θέμα χρόνου πριν να αμφισβητήσει του κληρικούς.
Γιώργος Στρατής,
Σε χαιρετώ!
Εγώ (με την παρέμβαση μου αυτή) δεν θα ασχοληθώ με την ουσία του άρθρου σου (την κατάσταση στο Ιράν και την ψιλο-αντιπαράθεση σου με το ‘Ύλαντρον), αλλά μ’ ένα επιμέρους και παρεμφερές μικροζητηματάκι (πιο πολύ φιλολογικό – αλλά και γαμησιάρικο) που προκύπτει από μια φράση του γραπτού σου.
Λες κάπου στο κείμενο σου “… Ο Αχμαντινετζάντ με λίγα λόγια εν στη θέση του επειδή κάποιοι εγαμήσαν τον Μοσαντέκ τζαι τη δημοκρατία το ‘53…”. Τι παει να πει «εγαμήσαν τον Μοσαντέκ τζαι τη δημοκρατία»;
Κάποιοι άλλοι λαλούν, φέρ’ ειπείν να πούμεν, “τζιείνη η δουλεία ήταν γαμήσι” ή “εγαμήσαν μας στες εξετάσεις”! Μα καλά το γαμήσι τζιαι για τζιείνο/τζιείνη που το κάμνει αλλά τζιαι για τζιείνη/τζιείνον που το δέχεται (εφ’ όσον γίνεται κοινή συναινέσει) εν νεν απόλαυση; Γιατί χρησιμοποιείται με αρνητική έννοια ή ως κάτι που εμπεριέχει το στοιχείο του βασάνου ή του βασανισμού;
Anef_Oriwn
Σάββατο 04/07/2009 00:34Σάββατο 4/7/2009 – 12:34 π.μ.
Μα Γιώργο μου, ουδέποτε υποστήριξα ότι ο Μουσαβί είναι γκραντ δημοκράτης! Δεν ξέρω γιατί επιμένεις να μου αποδίδεις αυτά τα πράματα και να μην δέχεσαι το απλό επιχείρημα ότι η καλπονοθεία είναι βιασμός της δημοκρατίας ανεξάρτητα του ποιος είναι αυτός που την διαπράττει και του ποιος είναι αυτός που επηρεάζεται! Το θέμα δεν είναι να υποστηρίζεις πλευρά, είναι να υποστηρίζεις τη δημοκρατία.
Δεν κατηγόρησα εσένα για τίποτα. Η κριτική μου ήταν γενική για αυτούς που τυφλωμένοι από τον αντι-αμερικανισμό τους καταλήγουν να υποστηρίζουν αγιατολλάδες και ταλιμπάν. Αν δεν ανήκεις σε αυτούς, τότε χαίρομαι. Αλλά δεν μπορείς να αρνηθείς ότι στην Κύπρο ευδοκιμούν τέτοιοι τύποι.
Σάββατο 04/07/2009 08:51@Anef_Oriwn
Όπως είπες, η διαφορά μεταξύ μιας καλής τζαι μιας δυσάρεστης εμπειρίας εν η κοινή συναίνεση, πράμα που στην περίπτωση του Μοσαντέκ δεν υπήρξε
@Ίλαντρος
Γενικώς για να υποστηρίξω κάποιο κίνημα πρέπει να νιώθω ότι σκοπός του εν η πρόοδος. Στην περίπτωση του Μουσάβι είπα ότι είμαι 50-50 αν έχασε που τη καλπονοθεία, τζαι ακόμα τζαι έτσι η ιστορία του εν δείχνει άνθρωπο που επιδιώκει τον εκδημοκρατισμό. Απαντώ δηλαδή στα ερωτήματα σου για το συγκεκριμένο θέμα τζαι τες συγκεκριμένες διαδηλώσεις. Εξάλλου εν νομίζω να αναφέρεσουν γενικά για την κατάσταση στο Ιράν τα τελευταία 55 χρόνια.
Ίσως κάποιοι εγράψαν υποστηρικτικά των αγιατολλάδων (που ειλικρινά εν έτυχε να το διαβάσω, θα ήταν καλό να μας δώκεις κανένα παράδειγμα) αλλά σίουρα εν θα έλεγα ότι ευδοκιμούν στην Κύπρο οι οπαδοί του Ιρακινού καθεστώτος. Μερικές φορές όντως ο αντι-Αμερικανισμός κάμνει τον κόσμο να αντιμετωπίζει με άδικες γενικοποιήσεις κάποια πράματα, αλλά να με συγχωρέσεις που θα πω ότι το ίδιο πράμα συμβαίνει συνήθως τζαι με εσένα, απλά που την άλλη πλευρά.
Σάββατο 04/07/2009 19:01@ Γιώργος Στρατής και γενικότερα…
Επειδή είμαι Ιρανός και έχω άποψη εκ των έσω μπορώ να πιστέψω οτι η καλπονοθεία ήταν ο λόγος της ήττας του Μουσαβι.
Δέν υποστηρίζω τον «δημοκρατικο» χαρακτήρα του Μουσαβί απλώς έρχομαι να προσυπογράψω την άποψη του Ίλαντρου.
Και αυτο γιατί άν βρεθείς στην Τεχεράνη και συνομιλήσεις ελάχιστα με τον κόσμο θα καταλάβεις το μέγεθος της αντιπάθειάς του προς την κυβέρνηση αλλα και τους Μουλάδες…(ειλικρινά δέν ξέρετε τί σθένος ψυχής έχω για να μήν αναφέρομαι με κοσμητικά αυτήν τη στιγμή…)Θα ακούσετε την λέξη ahound(a.k.a.ακριβής μετάφραση του ελληνικού «τραγόπαπας») πολλές φορές!
Άν βρεθείτε οπουδήποτε στο Ιραν και συζητήσετε με έναν ταξιτζή, έναν περαστικό, κάποιον άκυρο(δέν θα σας το συνηστούσα έτσι στο άκυρο βέβαια =D ) θα καταλάβετε τι εννοώ!
Και όσον αφορά το Χομεϊνί-Σάχης σημειώσατε 2! γιατί;
Είναι σάν την διαφορά καριόλας και πουτάνας επι πληρωμή! Η πουτάνα επι πληρωμή ξέρεις απο την αρχή οτι ό,τι κάνει το κάνει για το δικό της καλό και ξέρεις οτι πρέπει να φυλαχθείς! η καριόλα όμως(a.k.a. Khomeini) σου πουλάει παραμύθια, σε κάνει δικό της, σε καταγαμάει και όλα αυτά με την πρόφαση οτι σε αγαπάει!Άντε τώρα να καταλάβεις οτι πρέπει να προφυλαχθείς και απο αυτήν!
Επιπλέον ο Σάχης έκανε βήματα προς τα μπροστα(με τί κόστος, βέβαια!), ο Χομεϊνι άλματα προς τα πίσω!
Το θέμα είναι οτι όλοι οι νέοι, τόσο μέσα στο ιραν όσο και εμείς της διασποράς(είμαι 18 και σπουδάζω νομική στην Κομοτηνη btw), έχουμε σιχαθεί το παπαδαριό και θέλουμε να πάρει πόδι!
Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη του Cyrus Reza Pahlavi(που δέν είχε την τύχη να φωνάζουν και τον ίδιο shahanshah!) για απόλυτο διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας!αλλα πού; Καλύτερα κατακτητής παρά ζυγός απο βρωμιάρηδες διερμηνείς του «Θεού»!
Αυτός ο διαχωρισμός θα έπρεπε να ισχύει και στην Ελλάδα, να βάλουν μερικά αρχικοράκια στην Θέση τους αλλα σιιιιγά να μήν!οι χειρότεροι καρεκλοκενταυροι ήταν είναι και θα είναι οι παπάδες!
συγγνώμη που βγήκα παντελώς απο το θέμα αλλα ακουμπήσατε ευαίσθητες χορδές μου
Τα λέμε,
Σάββατο 26/12/2009 17:00Δαρείος