Είθισται άμα πεθάνει κάποιος να λαλούμεν τα καλά του τζαι να αφήνουμε κατά μέρος όσα μπορεί να ενοχλούσαν. Για αυτό τζαι άμαν κάποιος πει κακό λόγο για τον μακαρίτη θεωρείται ατυχές τζαι κακόγουστο. Εν διαφωνώ καθόλου. Είμαι σίουρος ότι ο Τάσσος αγάπαν την γυναίκα του τζαι τα κοπελλούθκια του τζαι εκατουρούσεν πάνω του που τη χαρά άμα εθώρεν τα εγγόνια του. Είμαι σίουρος ότι ήταν καλός φίλος με τους φίλους του. Μπορεί να ήταν ευχάριστος χαρακτήρας, να είσιε χιούμορ, να εδιάβαζε πολλά, να εβοηθούσε όσους είχαν ανάγκη, να επήεννε εκκλησία κάθε Κυριακή. Ότι πει ο Νικόλας εγώ εννα το δεχτώ.
Δυστυχώς κάποιοι θέλουν να καρπωθούν ψήφους που το θάνατο του τζαι έτσι αδυνατούν να παραμείνουν στα ανθρωπιστικά. Προσπαθούν να εκμεταλλευτούν πολιτικά ακόμα τζαι μια κηδεία. Αντί να ταφεί ο άθρωπος με την ησυχία του, εννα πρέπει να παρακολουθήσουμε ένα τσίρκο. Ο εθνάρχης-αντίγραφο θα ξαπλώσει ανάμεσα σε τεράστια πολιτικά πανό που εννα κρεμμαστούν πάνω στην εκκλησία-αντίγραφο, τζαι ο όχλος-αντίγραφο εννα φωνάζει συνθήματα σικέ. Πόσην ειρωνεία να αντέξει το πλάσμα…
Αφού όμως μεταφέρεται στο πολιτικό επίπεδο η κηδεία, εν καταλάβω γιατί εν κακόγουστη πλέον η κριτική. Κακόγουστο εννα εν το πανό που εννα γράφει «ΟΧΙ» τζαι το πανό που εννα γράφει «παρέλαβε κράτος, παρέδωσε κράτος». Ας κρεμμάσουν τζαι ένα που να γράφει «TAKSIM» να τελειώνουμε. Εν εκατάλαβα. Θέλετε να πούμε ότι διαπραγματευόταν σαν αλεπού, σχεδίαζε σαν κουκουβάγια, τζαι επολεμούσε σαν λιοντάρι; Αφού εννα εν ψέματα. Η αλήθεια εν ότι εσκέφτετουν σαν δεινόσαυρος, ελίσσετουν να φίδι, τζαι έκλαιε σαν κροκόδειλος. Αν δεν θέλετε να τα πούμε τούτα μείνετε στο ζεστό του χαμόγελο τζαι αφήστε τα πολιτικά.
Το 1959 είπε ΟΧΙ στις συμφωνίες Ζυρίχης-Λονδίνου.
Το 1981 είπε ΟΧΙ στην προσπάθεια του Γ.Γ. του Ο.Η.Ε. (Κουρτ Βαλντχάιμ).
Το 1983 είπε ΟΧΙ στην προσπάθεια του Γ.Γ. του Ο.Η.Ε. (Πέρεζ ντε Κουεγιάρ).
Το 1992 είπε ΟΧΙ στην προσπάθεια του Γ.Γ. του Ο.Η.Ε. (Μπούτρος Μπούτρος Γκάλι).
Το 2003 είπε ΟΧΙ στην προσπάθεια του Γ.Γ. του Ο.Η.Ε. (Κόφι Ανάν).
Το 2008 είπε ΟΧΙ στην έναρξη νέων απευθείας συνομιλιών.
Ήταν καλό πλάσμα; Ίσως. Οι κακοί εν στη φυλακή, όπως λαλεί τζαι η Α.
Το σίουρο εν ότι επηρέασε τη ζωή μου αρνητικά όσο κανένας άλλος πολιτικός. Κατά τη διάρκεια της Προεδρίας του επήρεν τη χώρα δεκαετίες πίσω. Εκαταρράκωσε τον πολιτικό πολιτισμό, εχτύπησε την ελευθερία του λόγου, αδυνάτησε την Κυπριακή Δημοκρατία στες διεθνείς της σχέσεις, τζαι ήταν όσο πιο εριστικός τζαι αντιπαθής εμπορούσε απέναντι στους Τουρκοκύπριους.
Πολλούς ανδριάντες μετά, είτε σε μια διχοτομημένη Κύπρο είτε σε μια επανενωμένη δικοινοτική Κύπρο, η ιστορία εννα κρίνει τες πολιτικές επιλογές του ψυχρά. Όποια τζαι να εν η ετυμηγορία του μέλλοντος ένα πράμα έσιει σημασία τωρά. Αύριο το πρωί ο τελευταίος δεινόσαυρος εννα ποσιαιρετίσει τον προτελευταίο.

Κάθουμε πίσω τζιαι περιμένω τα σχόλια. Τζιαι συμφωνώ.
«Κατά τη διάρκεια της Προεδρίας του επήρεν τη χώρα δεκαετίες πίσω. Εκαταρράκωσε τον πολιτικό πολιτισμό, εχτύπησε την ελευθερία του λόγου, αδυνάτησε την Κυπριακή Δημοκρατία στες διεθνείς της σχέσεις, τζαι ήταν όσο πιο εριστικός τζαι αντιπαθής εμπορούσε απέναντι στους Τουρκοκύπριους.»
Το περίφημο «αυτά φαίνονται από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα» που δίχασε τον κόσμο και ταμπέλωσε το 24% σαν προδότες… η ομιλία πριν το δημοψήφισμα κατά την οποία μιλήσε για ένα αρνητικό σχέδιο και παρουσίασε μόνο μια απόψη, σε μια φάση που το μομεντουμ ήταν υπερ μας και που πότε αλλοτε δεν είχαμε φτάσει τόσο κοντά…. αυτά θα θυμάμαι… Τζαι τα πανώ ΠΟΛΛΑ κακόγουστα (αυτολογοκρισία).
Γιώργο Στρατή, ευχαριστώ για το βήμα (τζιαι πολύ καλά τα λαλείς)
Φίλε milaz, έννα σπάσω που το κακό μου με τούτη τη λογοκρισία. Ήταν σύζυγος, πατέρας και παππούς αλλά ήταν και δημόσιο πρόσωπο, πολιτικός καριέρας και καθόλου δεν αυτολογοκρινότανε ο ίδιος.
Το άλλο με την κυρίαρχη ηθική ακούσετε το; Τάχα να μεν λαλούμε τα κακά του τωρά που επέθανε γιατι προσβάλουμε την (κυρίαρχη ηθική). Μα πως εν κυρίαρχη ηθική ο σεβασμός κάποιου πολιτικού που πρόσφατα έχασε μετα βεγγαλικών προεδρικές εκλογές και ακόμα πιο πρόσφατα υπήρχαν δημοσκοπήσεις δημοτικότητας που τον εκατατάσαν τραγικά χαμηλά;
Τούτο το χωρκατιλίκι να πεθανίσκει κάποιο δημόσιο πρόσωπο τζιαι να παθαίνει ο κόσμος υστερία ανιστόρητης λατρείας δίνοντας του άφεση αμαρτιών και, το πιο τραγικό, ασυλία από κριτική ίντα απωθημένο ένι; Ας μας το εξηγήσει κάποιος που ξέρει από ομαδική ψυχολογία (όχλού;).
Πἀντως πέρα που τα πολιτικά, άκουσα ότι ταλαιπωρήθηκε πολλά με το πρόβλημα που είχε όποτε σε ανθρώπινο επίπεδο τουλάχιστον δεν βασανιζεται πιον το πλάσμα.
Α, τζιαι κανονίστε τωρά να μας σερβίρουν τον Νικόλα ως διάδοχο. Είπαμε να κανονίσει ο παπάς τον γιο στην οικογενειακή επιχείρηση αλλά εν τζιαι ανάγκη να τον κάμουμε τζαι Διευθύνοντα Σύμβουλο, ναι;
ούτε άξιος, ούτε αθάνατος. ένας διεφθαρμένος, μικρόψυχος, ρατσιστής πολιτικάντης. τούτον θα γράψουν οι σοβαροί ιστορικοί. γελοιότητες. η δημοσιογραφία στην Κύπρο είναι σε απίστευτα χαμηλά επίπεδα. απαράδεκτα πράματα για τον 21 αιώνα σε μια ευρωπαΪκή χώρα. ντρέπουμαι πραγματικά για την κατάντια τζιαι το ηλίθιο θέατρο ή μάλλον το θέατρο των ηλιθίων. άτε παρατάτε μας, μαχούμαστεν να επανενώσουμεν την χώρα τζιαι λιβανίζουμεν έναν που τζίνους που την εδιαιρέσαν. τι σκατά γνώστης του Κυπριακού. ο σωστός όρος είναι ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ του κυπριακού που το 1955 ως το 2004
@Swingvoter:
Ta peri kiriarxis i8ikis eni3erw se posous topous ta ediavases alla egw ida ta mono sto blog tis Drakounas. I opoia Drakouna na mou epitrepseis na 8ewrw oti epra3en «lanthasmena» ekei pou o Stratis epra3e «swsta».
Apla oi alithia tis katastasis, xwris epitidevmenous kinismous kai kiriws, grammeno isws ws antidrasi alla sioura oxi ws proklisi.
@ Stratis:
Polla wraio keimeno :] 100% eustoxo!
m4c, εν αθυμούμαι που τα είδα τα κυρίαρχης ηθικής. Εμένα εκάμαν μου παρατήρηση στο facebook που εσχολίασα ένα στάτους μιας φίλης που ήτανε «very very sad». Της Δρακούνας άρεσε μου το σχόλιο της. Ξέρεις, ο κάθε μπλόγκερ έχει το στύλ του…η Δρακούνα έχει το αππωμένο, Λευκωσιάτικο, εσπούδασα-στην-Ἆγγλία στύλ. Εμένα αρέσκει μου πολλά…
πάλε αρέσκει μου…
Ο Στρατής γράφει πιο νηφάλια, χωρίς ταξικούς διαχωρισμούς
Γενικώς νομίζω ο καθένας να το φκάλει που μέσα του το θέμα για τον Παπαδόπουλο όπως θέλει…κάτι σαν Κύπριακη γκλασνοστ ας πουμε…
σουιγκβότερ
Ενίσταμαι!!! Γίνεται σαφής αναφορά στον αναντικατάστατο, πατριώτη, ηγέτη, Εθνάρχη (για να αντιγράψω τις εφημερίδες) και ούτε ένας anonymous…. τς τς τς….
*Joshoua stands up and claps slowly with a winning grin on his face..
Μιοα λεπτομέρεια που ίσως καλό θα ήταν να τονιστεί είναι κι αυτή: τα αλλεπάλληλα ‘όχι’ του ΤΠ δεν πηγάζαν από βαθειά πίστη στην Ένωση με τη Μαμα Ελλάδα. Ο ΤΠ δεν ήταν Παλληκαρίδης (…) Απεναντίας, ξεκινούσαν — όπως φάνηκε στην πράξη — από την πεποίθηση ότι η Κύπρος είναι ελληνικό νησί με κάτι μειονότητες, όπως η Ρόδος λ.χ., και σ’ αυτό αφουγκράστηκε την πλειοψηφία του «ελληνικού κυπριακού λαού».
Εσκεφτήκετε τι θα εγίνετουν αν επεθάνισκε αμέσως μετά το δημοψήφισμα, πριν να προλάβει να χάσει στον πρώτο γύρο των προεδρικών;
@Γ.Ι.
Πρόσεχε γιατί εννα γράψω τζαι για τον τελευταίο δεινόσαυρο άμα πεθάνει, αν δεν προλάβει να με θάψει τζαι εμένα, χεχεχε.
@Swingvoter
Το ΔΗΚΟ εν χωρεί τρία στρατόπεδα, εννα πρέπει κάποιο να διαλυθεί. Προβλέπω ότι θα είναι το στρατόπεδο του Τάσσου. Η μάχη τωρά ξεκινά.
@drakouna
Εν τζαι φταίω εγώ που έσιεις 1000πλάσιο κοινό, φταίει το ταλέντο σου (τζαι το ότι έβαλες μια τιτσιροβύζα εξώφυλλο).
@Sraosha
Εγώ εν επείστηκα καν για τούτο.
Είχα τζιαι εγώ την απορία τι θα εγίνετουν αν αυτό συνέβαινε όταν ήταν ακόμα Πρόεδρος. Μάλλον ότι έγινε και στο Μακάριο:
- 40 μέρες official πένθος (τουλάχιστον 3 μέρες αργία η δημόσια υπηρεσία, μάσσιαλλα της)
- προσκύνημα για το κοινό 3-4 μέρες (να προλάβουν να έρτουν οι κοτζιακαρούδες που τη Πάφο)
- περιφορά της νεκροφόρας στους δρόμους και ταφή σε κάποια random βουνοκορφή.
- θα γράφαμε σε άλλες random βουνοκορφές «ΖΕΙ, ΖΕΙ».
- το ΡΙΚ αντί να παίζει λειτουργία της Αγίας Παρασκευής για 1 μέρα -έλεος- θα έπαιζε εκκλησιαστικά για 40 μέρες.
- εν θα εβρέθετουν τζιαι κανένας να του γράψει τραγούδι?
- Τέλος, όλες οι πόλεις της Κύπρου θα αποκτούσαν λεωφόρο «Τάσσου Παπαδόπουλου» (τούτον όμως μπορεί να συμβεί anyway)
Όταν βγήκε ο Κυπριανού στη προεδρία … ο μακαρίτης Α.Π. βγήκε τσάρκα στους δρόμους της Λευκωσίας και έγραψε το σύνθημα «ο Κυπριανού ΖΕΙ». Λέτε να γίνει πάλι μόδα;
@Στρατής
Μια πρόβλεψη. Όταν κοιμηθεί και ο τελευταίος δεινόσαυρος τότε τα πνευματικά τους παιδιά θα πρέπει να επιχειρήσουν αυτό που οι δεινόσαυροι δεν μπορούσαν ποτέ να πράξουν … την «αποκαθήλωση του Αρχέτυπου».
Δλδ., θα πρέπει -τάχατες με μια επαναστατικότητα και τάση αμφισβήτησης του παλιού κατεστημένου που πουλά στις μάζες των νέων -να αμφισβητήσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό και τον Μακάριο αλλά -εδώ είναι το ζητούμενο -και τις πολιτικές του επιλογές.
Ομοσπονδία anyone?
Στρατή, πραγματικά η μάχη αρχίζει τωρά. Απλά ρε παιδί μου ο παπάκης τουλάχιστον είχε και το μακιαβελικό (γιατί έκοφκεν ο νούς του) οπότε με γειά του με χαρά του που εκατάφερνε τα. Δυστυχώς Ο ΓΙΟΣ θα αγωνιστεί χώρις το συγκεκριμένο gravitas αρά τι δικαιολογία θα διούμε στους φίλους (που αναπόφευκτα θα υπάρξουν γιώργο, φαντάζομαι εζήσετε το με το δημοψήφισμα τούτο πολλοί) που έννα μας φκούν υποστηρικτές της Δυναστείας Παπ; Τρέμω με την επόμενη απομυθοποίηση του περίγυρου μου.
Να σας πω όλους παρενθετικά ότι στην Αθήνα που ζω εγώ μόνιμα άκουσα ότι κοντά στο σπίτι μου θα ονομάσουν ενα δρόμο ῾Τασσος Παπαδόπουλος῾οπότε προετοιμαστείτε για πάρκα, οδούς, κλινικές, γήπεδα κλπ κάτω στην Κὐπρο.
Εγώ πάντως εζήτησα της γενέκας να βάλουμε φωτογραφία του στο καθιστικό (όπως ειshε η γιαγιά μου του Μακαρίου) αλλά δυστυχώς εν καλαμαρού τζιαι εν καταλάβει πόσο cult θα ήταν τουτο.
Άρεσε μου που το συγκεκριμένο ποστάκι εσχολιάσαν οι περισσότεροι Κυπραίοι bloggers που διαβάζω.
Χαιρετίσματα.
Λυπάμαι που το θέτω έτσι, αλλά ο Κληρίδης θα μας θάψει ούλους (με ένα ‘λ’, ζακυνθινό).
Ίσως να τον καλέσουμε να λύσει το Κυπριακό το 2013.
Εμείναν άλλοι 2 της γενιάς που επαρέλαβε ενιαίο κράτος, και το παραδίδουν de facto διχοτομημένο, με ορατό το φάσμα της de jure διχοτόμησης. Τζιαι εμείς πουκάτω, αντί να τους «ιφτύννουμεν όποττεν ανεφάνουν» που λέει και ο μεγάλος Πάυλος Λιασίδης, κάμνουμεν τους φοινιτζια. Τέθκοια κκελλέ, τεθκοιον ξιουράφι θέλει!
Swingvoter
«Τούτο το χωρκατιλίκι να πεθανίσκει κάποιο δημόσιο πρόσωπο τζιαι να παθαίνει ο κόσμος υστερία ανιστόρητης λατρείας δίνοντας του άφεση αμαρτιών και, το πιο τραγικό, ασυλία από κριτική ίντα απωθημένο ένι;»
Είναι θέμα της πολιτικής ορθότητας που μας μάρανε.(Λέξη κλειδί: πολιτικής)(Της δημόσιας έτσι? Γιατί πίσω από τις κλειστές πόρτες φκαίνουν φκυάρκα.) Όσο πιο μικρή η κοινωνία, τόσο περισσότεροι χωσμένοι πίσω που δάχτυλα καθώς καλλιεργούν τον καθωσπρεπεισμό.
ΥΓ. Γεια σου ρε Στρατή με τα ωραία σου!
Δεν θέλω λεωφόρους Τάσσου Παπαδόπουλου.
Εν γίνεται να αφήκουν την Κύπρο να ησυχάσει λλίο τωρά που έμεινε ένας λλιότερος?
(κατζία: ανυπομονώ τζαι για τους επόμενους πέρκι καθαρίσει λλίο το τοπίο τζαι εν τροφοδοτείται ο εθνικισμός)
Γιώργο Στρατή ο άλλος ο γέρος που έμεινεν είναι την Εδέκ που θα φάει πρώτα, πριν να μας φάει εμάς.
Δρακούνα εξίχασες κάτι από την υποθετικήν κηδείαν του ΤΠ όντας προέδρου. Την θέσην κάποιου του οποίου η πολιτική κηδεία εγίνην τον περασμένον Φεβράρη. Αυτού του οποίου η γεναίκα (όπως λέει μια urban legend) εζήτησεν που τον αρχιτέχτοναν να προβλέψει την θέσην της προεδρικής φρουράς στο μέλλον για να είναι well integrated στην ωκέλλαν που εκτίσαν.
«Κατά τη διάρκεια της Προεδρίας του επήρεν τη χώρα δεκαετίες πίσω. Εκαταρράκωσε τον πολιτικό πολιτισμό, εχτύπησε την ελευθερία του λόγου, αδυνάτησε την Κυπριακή Δημοκρατία στες διεθνείς της σχέσεις, τζαι ήταν όσο πιο εριστικός τζαι αντιπαθής εμπορούσε απέναντι στους Τουρκοκύπριους.»
Υπερβολές. Δεν είμαι καν οπαδός του ΤΠ αλλά βρίσκω κάπως συναισθηματική την τοποθέτηση αυτή. Δηλαδη πόσες δεκαετίες μας επήρε πίσω, στην δεκαετία του 1950 που όποιος δεν συμφωνούσε τον εκαθάριζαν; Για ποιαν ελευθερία του λόγου μιλούμε; Έκλεισε καμιά εφημερίδα και δεν το πήρα είδηση; Ή θέλεις να κάμουμε σύγκριση με χώρες που δεν έχουν ελευθερία του λόγου να δούμε.
Αδυνάτησε την πανίσχυρη ΚΔ στις διεθνείς σχέσεις και μείναμε μόνοι, έρμαιοι στις ορέξεις των ξένων που θέλουν το καλό μας. Και τούτο σηκώνει πολύ συζήτηση.
Για τους Τ/Κς δεν το σχολιάζω. Μάλλον έχεις δίκαιο αλλά τα πρόβληματά μας με τους Τ/Κς είναι πιο βαθιά από το ΤΠ.
Εντάξει δεν τον πάεις, διαφωνείς μαζί του πολιτικά αλλά μεν το κάμνεις και τόσο τράγικο. Ουσιαστικά πόσο διαφορετικός ήταν που προηγούμενους προέδρους της ΚΔ; Ή διαφορετικά, αν δεν διαφωνούσες μαζί του ιδεολογικά θα έβρισκες τόσα πολλά κουσούρια;
Νευριάζω με την αφέλεια ορισμένων φίλων/γνωστών οι οποίοι έρχονται και μου λεν περίλυποι «θρηνούμε τον σπουδαίο ηγέτη».
Κρατάτε τη συμπόνια σας για αυτούς που την χρειάζονται. Ούτε πείνασε, ούτε δεινοπάθησε, ούτε ζητιάνευε. Για την ακρίβεια τούτο μάλλον ισχύει για όλους τους (κύπριους) πολιτικούς.
Εξάλλου, ένας πρόεδρος, ο οποίος ερωτάται για τα κοινά και απαντά με την φράση «δεν σας αφορά», κατ’ εμένα δεν αξίζει οποιασδήποτε εμπιστοσύνης ή σεβασμού. Πράγματι… σπουδαίος ηγέτης.
Καλός Νέος Πάσχας Στρατή…
Τα κράνη μας τζιαι… Εμπρός, Μαρς…
Excellent, I know that this is a delayed response. I just read the blog and it put a smile on my face. I couldn’t agree more.
Akoma kai oi bloggers exoun meinei stin «kritiki», adeioi apo protaseis. Nea Kyvernisi, pali xwris protaseis, pou deixnei oti o fanatismos enantion tou Tassou itan anwrimos. Exei meinei sta proswopa sas i afeleia kai to sastisma tou xwriatopaidou..